REGULAMIN PROGRAMU CERTYFIKACJI
§1
Określenie Sprzedawcy
1. Organizatorem Programu Certyfikacji [dalej Organizator] jest:
Prawnie Poprawny sp. z o.o.
z siedzibą w Częstochowie przy al. Wolności 22/6
NIP: 9492208738,
REGON: 364575767
Wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000620960
Telefon: 690243123,
E-mail: certyfikacja@prawniepoprawny.pl
Adres korespondencyjny:
Gowarzów 23A
97-540 Gowarzów
§2
Postanowienia ogólne
- Organizator prowadzi program certyfikacji [dalej Program Certyfikacji] przeznaczony dla podmiotów prowadzących sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
- Niniejszy regulamin [dalej Regulamin] określa zasady i tryb udziału oraz przyznawania certyfikatów w ramach Programu Certyfikacji.
- Uczestnikiem [dalej Uczestnik] Programu Certyfikacji może być:
- pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zamieszkała w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej prowadząca sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet przy wykorzystaniu dedykowanego sklepu internetowego,
- pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej prowadząca sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet przy wykorzystaniu dedykowanego sklepu internetowego,
- osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej, która jest uprawniona do podejmowania decyzji, oraz zaciągania zobowiązań w imieniu podmiotu, prowadząca sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet przy wykorzystaniu dedykowanego sklepu internetowego.
- Konsumentem [dalej Konsument] na podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami) jest osoba fizyczna dokonująca z Organizatorem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorcą [dalej Przedsiębiorca] jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą podlegająca wpisowi w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) dokonująca czynności prawnej (zawierająca umowę kupna/sprzedaży) związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, gdy z treści zawartej umowy wynika, że nie posiada ona dla Przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Charakter zawodowy wynika z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, w szczególności z numerów PKD.
- Regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej z Uczestnikiem.
§3
Przystąpienie do Programu Certyfikacji
- Chęć przystąpienia do Programu Certyfikacji Uczestnik wyraża poprzez wypełnienie formularzy interaktywnych dostępnych na stronach internetowych Organizatora.
- Wypełnienie formularzy interaktywnych o których mowa w ust. 1 nie jest równoznaczne z przyjęciem Uczestnika do udziału w Programie Certyfikacji.
- Po wypełnieniu formularzy interaktywnych o których mowa w ust. 1 Organizator dokonuje wstępnej weryfikacji i informuje Uczestnika drogą elektroniczną o możliwości (lub jej braku) przystąpienia do Programu Certyfikacji. W przypadku decyzji odmownej jej przyczyna jest wysyłana uczestnikowi drogą elektroniczną.
- Warunki przystąpienia do Programu Certyfikacji:
- prowadzenie sprzedaży na terenie Polski poprzez Internet z wykorzystaniem sklepu internetowego;
- udostępnienie sklepu internetowego na potrzeby realizacji Programu Certyfikacji;
- udostępnienie numeru telefonu do osób odpowiedzialnych za sprzedaż;
- udostępnienie numeru telefonu oraz adres email do osób odpowiedzialnych za rozpatrywanie oraz realizację zwrotów;
- dokonanie wpłaty w wysokości 999 pln netto pokrywającej koszty przeprowadzenia procedury mającej na celu weryfikację czy Uczestnik zakończy poprawnie Program Certyfikacji.
- Uczestnik dokonuje opłaty na podstawie otrzymanej drogą elektroniczną Faktury ProForma. Brak wpłaty w terminie oznaczonym na fakturze proforma oznacza rezygnacje Uczestnika z udziału w Programie Certyfikacji.
§4
Program Certyfikacji
- Uczestnik przystępujący do Programu Certyfikacji przechodzi przez trzy Etapy.
- Etap 1 – Organizator weryfikuje platformę sklepu internetowego w poszukiwaniu błędów prawnych. Weryfikowany jest regulamin sklepu, proces zamówienia, proces rejestracji, stosowane klauzule, warunki zwrotów/reklamacji. W przypadku wykrycia błędów Uczestnik jest o nich informowany i ma 7 dni na usunięcie. W przypadku usunięcia i przejścia ponownej weryfikacji Uczestnik przechodzi do Etapu 2. W przypadku nie usunięcia błędów, Uczestnik jest usuwany z Programu Certyfikacji;
- Etap 2 – Organizator weryfikuje opinie dostępne na temat sklepu internetowego, oraz wiedzę pracowników Uczestnika w zakresie zwrotów, reklamacji oraz standardów obsługi klienta;
- Etap 3 – Uczestnik, który poprawnie zakończy Etap 1 i Etap 2 automatycznie przechodzi do Etapu 3. Etap 3 to test wiedzy z zakresu zwrotów/reklamacji/obsługi klienta/obowiązków informacyjnych. Jest to test wielokrotnego wyboru składający się z różnej (dynamicznie dobieranej) ilości pytań. Celem zaliczenia testu Uczestnik powinien osiągnąć wynik nie mniejszy niż 76% poprawnych odpowiedzi. Uczestnik może podejść do testu dwa razy.
2. Podczas Etapu 2 Organizator kontaktuje się telefonicznie lub drogą elektroniczną z wyznaczonym pracownikiem Uczestnika. Ocena standardów obsługi klienta opiera na a subiektywnym odczuciu Organizatora. Ocena wiedzy z zakresu zwrotów/reklamacji odbywa się poprzez zestawienie otrzymanych informacji z aktualnie obowiązującym stanem prawnym. W przypadku oceny negatywnej Uczestnik jest informowany o przebiegu rozmowy, oraz podstawie do wystawienia określonej oceny.
3. Podczas Etapu 1 brane są pod uwagę aktualnie obowiązujące przepisy prawa, oraz stan techniczny i informacyjny sklepu internetowego na dzień weryfikacji.
4. Test online będący etapem 3 zawiera od 20 do 100 pytań. Uczestnik otrzymuje drogą elektroniczną indywidualny odnośnik do testu. Odnośnik jest aktywny przez okres 7 dni. Brak próby przejścia testu przez Uczestnika w w/w terminie oznacza osiągnięcie wyniku 0% poprawnych odpowiedzi. Odpowiedź na każde pytanie jest ograniczona czasowo w zależności od złożoności pytania.
5. Uczestnik który poprawnie zakończy wszystkie trzy etapy Programu Certyfikacji otrzymuje w terminie do 14 dni kalendarzowych:
- certyfikat grawerowany (dostarczany firmą kurierską);
- certyfikat w formie papierowej (dostarczany firmą kurierską);
- certyfikat w formie elektronicznej (plik PDF) (dostarczany na wskazany adres email);
- informacje o najbliższych szkoleniach otwartych (na wskazany adres email);
- prawo do wykorzystywania znaku towarowego w określonym zakresie.
§5
Odpowiedzialność
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za działania Uczestnika.
- Ukończenie trzech etapów Programu Certyfikacji nie może być podstawą do kierowania roszczeń w stosunku do Operatora za działania Uczestnika, w szczególności za poziom obsługi klienta, stosowanie niepoprawnych wzorców umownych, czy interpretacje przepisów przez Uczestnika.
- Uczestnik ma prawo wycofać się z Programu Certyfikacji na każdym jego etapie. W takim przypadku, jak również w przypadku niezakwalifikowania się do kolejnego etapu, wniesione opłaty nie podlegają zwrotowi.
§6
Reklamacje
- Reklamacje należy kierować na adres email określony w paragrafie 1 podając następujące dane: imię, nazwisko, nazwa, adres, data zawarcia umowy, przedmiot umowy, data wykrycia wady, rodzaj wady, roszczenie, dane kontaktowe (email), oraz ewentualne zdjęcia i inne informację mogące mieć wpływ na proces reklamacji.
- Operator ustosunkowuje się do reklamacji w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji.
- Na podstawie art 558 kodeksu cywilnego odpowiedzialność Operatora z tytułu rękojmi jest wyłączona.
§7
Prawo odstąpienia od umowy
1. Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Konsument/Przedsiębiorca ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
2. Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Konsument/Przedsiębiorca złoży w terminie 14 dni od daty doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Forma złożenia oświadczenia może być dowolna, np.
- oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu),
- drogą mailową na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu.
3. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy w przypadkach umów:
- o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
- dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy.
4. Na podstawie art. 31 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
5. Konsument/Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
§8
Środki techniczne
1. W celu przystąpienia do Programu Certyfikacji, w tym przejścia testu będącego częścią Etapu 3, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe (np. komputer, tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową Google Chrome, lub Mozilla Firefox, lub Safari;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
c) włączona obsługa JavaScript;
d) akceptacja wykorzystywania plików cookies;
e) nie stosowanie wtyczek ograniczających działanie skryptów na stronach www.
§9
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.03.2022.
2. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.
3. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronach Organizatora.
4. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Uczestnikowi na adres e-mail.
5. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ich publikacji w sposób określony w ust. 3.
6. Organizator uznaje, iż Uczestnik zaakceptował zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu okresu wskazanego w ust. 5.
7. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu właściwe jest prawo polskie.Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Prawnie Poprawny sp. z o.o.
42-200 Częstochowa
al. Wolności 22/6
E-mail: certyfikacja@prawniepoprawny.pl
Ja ____ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostawy następujących towarów:______________
Data zawarcia umowy/dostawy:_________________________________________________
Imię i Nazwisko/Nazwa:______________________________________________________
Adres:_____________________________________________________________________
Podpis*:_____________________________________________________________
*tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data: __________________________________________________